Nam, mikä sivupohja. Kävin katsastamassa Bases-sivupohjia.. Ja slurps :P
Pikkuisen nimittäin tuossa väsäilin omia, siis valmiista tehden niihin omia pikku muutoksia. Eihän ne vedä vertaa noille jotka oikeesti osaa tehdä. Vaikkei se varmaan niin hirmu vaikeeta ois, jos ois ohjeet. Nooh, olin ajatellu siis välillä tulla toimeen omillani. Mutta kun tuon pohjan näin, niin se ajatus meni siinä. Mutta pitää olla vaihtoehtoja, niin ei kyllästy.

Eilinen venäjän tunti oli mielenkiintoinen ja meni nopeasti. Osan asioista jo tiesinkin ja sitten oli sitä kaivattua uutta tietoa.. Ja sitähän sitten jatkossa tuleekin. Opettaja sanoi että venäjä on siitä kiitollinen kieli oppia, että alussa pääsee tosi nopeasti eteenpäin. Tulee helposti oppimisen ilo. Ja se on kyllä totta. Sitten kun syvemmälle mennään, niin tietenkin vaikeutuu.
Opettaja myös kertoi "hauskan" jutun siitä, kuinka joku oli kertonut kysyttäessä että millainen venäjän intonaatiosäännöt menee. Sen voi kuulemma sanoa lyhyesti yhdessä lauseessa. Painotus voi olla ensimmäisellä tavulla, toisella, kolmannella, tai ihan millä vaan! :D
Siihen ei siis ole mitään sääntöä. Ne pitää vain oppia, joten....Hmm.. mielenkiintoista. No, nyt ainakin tuo opettaja tuntui ne merkitsevän sanoihin. Muun muassa silloin kun on kaksi o-kirjainta. Koska painoton o lausutaan a-na. Sana maito  молоко paino on vikalla tavulla. Siis lausutaan malako.

Pitkästä aikaa vesisadepäivä.

Ainiin, siinä luokassa ainakin on vissiin jotain ilmastointiongelmaa tai mitä lie. Opettajalla kuulemma tulee vaikeuksia kun koulu alkaa, siis puhumisen suhteen. Se söikin kokoajan kurkkukarkkia. Ja niiskutti.
Tuli ihan omat vanhat ajan mieleen esim.kirpparilla. Kun piti syödä koko ajan jotain ettei kurkun karheus ym. tuntuisi. Mulla ääni madaltui tuntien jälkeen.. Ja tunnilla aivastutti, vaikkei mulla mikään flunssa ole.
Mutta tähän onneksi on yksi ratkaisu. Ettei tarvii olla niin pitkää pätkää siellä. Niin kauan kun mulla ei ole ti ja to klo 15.15-16.45 mitään, niin voikin käydä kahdessa osassa. Siis päiväryhmä. Iltaisin en haluaisi kahtena iltana käydä. Mutta tuohon aikaan toki. Joten ei varmaan oireet niin helposti pahene.

Nimittäin kun olin lauantai -iltana srk:ssa, jossa on kosteusvairio-ongelmaa, etenkin toimistossa.
Niin kun olin keittiöllä nelisen tuntia, niin olin ensinnäkin ihan poikki ja väsynyt. Ja seuraavana aamuna kurkku kuin raastinrauta. Ääni maassa. Illalla ja aamulla piti ottaa astmalääkettä.
Ja vielä kait kolmannen kerran seuraavana aamuna. Eikä se mitään flunssaa ole.
Kirpparilla töissä mun oireet paheni.. Ja siitä lähtien oon reagoinut entistä herkemmin pitkästä aikaa.
No, kun työharjoittelussa srk:ssa , niin oireet meni tosi pahaksi. Ja kävin lääkärissäkin.
Hengästyin esimerkiksi tosi pahasti kun juoksin tien yli :O Niin, ettei meinannu pystyä puhumaan.
Mutta kesän aikana nyt taas oireet lieveni ja ei tarvii ottaa avaavaa lääkettä ollenkaan. Paitsi siis nyt piti.